miercuri, 17 iunie 2009

Adrian Chifu, consilier local în Italia

Adrian Chifu, consilier local în Italia: „Cînd plec din ţară, îmi lipsesc familia, rudele, prietenii. Cînd plec din Italia, îmi lipseşte totul…“

Acest articol a aparut si in Academia Caţavencu din 17 Iun 2009 | Eugen Istodor

În Italia mîncătorilor de romåni cu mozarella, pentru prima oară în istorie au cîştigat şi trei romåni. Leontina Ionescu la Marcellina, Adrian Chifu la Verbania şi Antonio Giannelli la Stazzema ocupă posturile de consilieri locali. Iată povestea lui Adrian Chifu, băiat de Piatra Neamţ. Manager imobiliar.

"Diaspora romånească se poate mîndri cu doireprezentanţi de vază: Mutu de la AC Fiorentina şi Chifu de la CL Verbania "

Campania fără TV

Rep.: Cum a fost campania?
Adrian Chifu: Campania electorală a fost obositoare fizic pentru că, ca strategie, am hotărît să nu ies public în presă şi televiziune. Ieşirea mea publică ca străin ar fi atras antipatia italienilor. Am făcut o campanie electorală clasică, din casă în casă, paralelă cu cea a candidatului pentru fotoliul de primar.

Rep.: De ce te-ai băgat în politică?
A.C.: În politică m-am băgat pentru că am simţit că pot face lucruri bune pentru oameni. Dezamăgirea adusă de-a lungul anilor de actuala clasă politică de aici a determinat intrarea mea în politica de acolo. Am condus PIN Neamţ în perioada 2005-2008, demisionînd în urma rezultatelor la alegerile locale din iunie 2008.
Publicitate


Demisie de onoare…

Rep.: Cînd ai minţit în campanie?
A.C.: În campanie n-am minţit niciodată, minciuna e o calitate nativă, iar la mine lipseşte cu desăvîrşire această calitate. Probabil mă urmăreşte trecutul politicienilor din Romånia. Vreau să fac politică cu sufletul…
„Aici, tinerii sînt fără viitor“

Rep.: Ai dat în cap, ai furat prin Italia?
A.C.: Am dus-o greu la început. Am plecat în 1996 din ţară, erau momente grele pentru noi. Tinerii n-aveau viitor, n-aveau nimic, iar ca student la facultatea de electrotehnică din Iaşi mi-am amînat studiile, pentru un viitor mai bun. N-am dat în cap, n-am furat, pentru că romånii nu fac aceste lucruri în străinătate, cu excepţia unor cazuri izolate. Hoţia, furatul nu sînt sinonime cu a fi romån… Conform probabilităţii, sînt normale cazurile negative ale romånilor datorită numărului mare de romåni din Italia.

Rep.: Ai făcut foamea?
A.C.: N-am făcut foamea, nimeni nu face dacă munceşte. Romånii au înţeles asta în străinătate, iar în Italia comunitatea romånească ajută PIB-ul italian cu 1%.
Ţara „pe loc repaus“

Rep.: Ce înjuri în Romånia?
A.C.: Am plecat din Romånia pentru că nu-mi oferea nimic, în perioada aia. Acum s-au schimbat în bine unele lucruri, dar mai avem pînă să devenim o societate modernă şi europeană, nu doar geografic, ci şi moral. Înjur poate clasa politică din 1990 încoace, pentru că a ţinut ţara „pe loc repaus“, clasă politică învechită şi nonperformantă.

Rep.: De ce e aşa important banu’?
A.C.: Banii au importanţa lor, trebuie să recunoaştem. Fără ei se pierd valorile… Însă ar trebui să ne axăm pe valorile sentimentale. Eu despre prestigiul meu la Piatra Neamţ nu pot vorbi, nu sînt în măsură să spun asta…

Rep.: Ţi-ai tras Mercedes? Vilă?
A.C.: Nu mi-am tras Mercedes, vilă… Sînt lucruri nesemnificative, mai mult poate necesităţi. Adevărata valoare o reprezintă ce pot face în politică pentru conaţionalii mei. Poate pare ciudat pentru unii, dar eu, ca tînăr politician, crescut şi format în altă societate decît cea romånească, aşa gîndesc. Iar politicienii se reflectă în societatea romånească, la noi… Eu, mai întîi de toate, sînt om, iar oamenii sînt sentimentali, unii. Cînd plec din ţară, îmi lipsesc familia, rudele, prietenii. Cînd plec din Italia, îmi lipseşte totul…

Gladiatorul

Rep.: Vedetele tale preferate?
A.C.: Vedete preferate nu am, nu sînt amator şi nici consumator de vedete şi de telenovele. Însă filmul preferat este Gladiatorul.

Rep.: Cum ţi-a deschis capul Italia?
A.C.: Italia mi-a deschis capul în sensul bun. M-a format ca om şi mi-a oferit multe… Practic, m-am născut pentru a doua oară. Am crescut şi mi-am îmbunătăţit bagajul de care avem nevoie, într-o viaţă modernă. Cine vine de departe are multe de spus.


SURSA - ACADEMIA CATAVENCU :

http://www.catavencu.ro/adrian_chifu_consilier_local_in_italia_cind_plec_din_tara_imi_lipsesc_familia_rudele_prietenii_cind_plec_din_italia_imi_lipseste_totul-8436.html

Niciun comentariu:

M-am vaccinat : Pfizer - Prima doza

  Astăzi   m-am vaccinat : Prima doză  #Pfizer  urmând ca peste aproximativ două săptămâni să primesc și cea de-a doua doză. Recomand tuturo...