miercuri, 6 iunie 2012

Înfrăţirea Verbania - Piatra-Neamţ la al doilea pas




Ieri, la Consiliul Judeţean Neamţ a fost primit, în vizită, primarul provinciei Verbania din Italia, care este prezent în aceste zile pentru semnarea actului de înfrăţire şi de partea română.

Primarul italian a fost întâmpinat de vicepreşedintele cu atribuţii de preşedinte Mircea Pintilie şi a fost însoţit de Adrian Chifu, consilier local din oraşul italian. "Avem plăcerea de a-l avea alături pe primarul de Verbania, domnul Marco Zacchera, care este însoţit şi de un consilier în provincia Verbania, Adrian Chifu, care este născut la Piatra-Neamţ. Primarul de Verbania a venit la Piatra-Neamţ într-un schimb de experienţă în administraţie şi a ţinut să facă o vizită şi la Consiliul-Judeţean, urmând ca mâine să se întâlnească cu primarul oraşului Piatra-Neamţ, oraş înfrăţit de altfel cu Verbania. Eu îi mulţumesc că ne-a făcut onoarea să vină şi la noi, o să avem discuţii pe teme de administraţie sau pe alte teme de colaborare", a spus Mircea Pintilie.

Marco Zacchera, primarul provinciei Verbania a dorit să mulţumească pentru ospitalitate şi pentru găzduire. "În Verbania este o numeroasă comunitate de români şi, cred, cea mai importantă din această zonă. Sunt câteva sute de români din această zonă care locuiesc în Verbania şi, de când sunt primar, am observat un interes pentru integrare din partea lor. De exemplu, weekendul trecut a fost organizat un turneu de fotbal în Verbania unde a participat şi "naţionala" României formată din românii care muncesc acolo. A ajuns până în finală, a pierdut la penalty, dar s-au descurcat foarte bine. S-a întâmplat să bată şi echipa Italiei. Un alt exemplu de integrare a românilor: primăria a organizat ziua ecologică «Let's do it Verbania» unde românii au fost cei mai activi şi au adunat foarte mult gunoi. Îi mulţumesc domnului Adrian Chifu pentru că a adus la biblioteca din Verbania manuale în limba română", a declatrat primarul italian.
Nemţenii din Verbania şi-au restaurat propria biserică
Un alt exemplu din care reiese implicarea românilor dat de primarul Marco Zacchera este cel referitor la acţiunile românilor de a reabilita o biserică catolică lăsată în paragină. "Biserica a fost preluată de comunitatea românilor de acolo şi au adus-o la ultimele standarde, iar acum românii de acolo au un loc unde se pot ruga. Această criză economică a avut un efect negativ în sectorul construcţiilor, acolo unde majoritatea românilor lucrează şi din această cauză unii români s-au regăsit în dificultate economică şi mulţi s-au întors acasă. Sunt foarte multe firme de construcţii cu patroni români şi sunt ajutoarele date de la guvernul italian chiar şi firmelor cu patroni români, nu doar celor italieni. Am făcut la nivel de judeţ un comitet al siguranţei publice unde sunt şi colaboratori de origine română. Dovadă că la Verbania este ales un consilier român, Adrian Chifu, cetăţean român cu domiciliul în Italia. Este o formă de integrare chiar şi la nivel administrativ.

Este a doua oară când vin în Piatra-Neamţ. Prima dată am venit în sezonul de iarnă, acum este cu totul altceva. Am observat foarte multe case construite de foarte puţin timp. Semn că în doi ani de zile s-a reuşit atragerea de fonduri europene ceea ce a dus la o dezvoltare mai mare decât a unui oraş din Italia. Pe lângă relaţia de prietenie pe care o am cu oraşul Piatra-Neamţ am observat că s-a dezvoltat foarte mult acest oraş şi cred că este meritul autorităţilor locale şi al vostru, ca români. Italienii sunt mai pesimişti şi ce am observat aici e faptul că românii sunt puţin mai relaxaţi în ceea ce priveşte criza economică.

Până acum, de când s-a semnat acea înfrăţire acum doi ani, noi avem intenţia să parafăm prietenia şi la Piatra-Neamţ deoarece s-a semnat doar la Verbania. Primul proiect european cuprinde un schimb de copii, 20 de elevi de la Liceul de Informatică vor veni în Verbania şi 20 de elevi italieni vor veni la Piatra Neamţ pe bani europeni. Cheltuielile sunt suportate de Uniunea Europeană. Din păcate Italia nu mai are la dispoziţie fonduri europene şi de aceea caută un partener ca România care deocamdată are un procent foarte scăzut în absorbţia de fonduri europene, şi cred eu că împreună, cu proiecte comune, vom reuşi să atragem aceşti bani europeni", a încheiat declaraţiile primarul Italian.

Adrian Chifu: "Cu oraşul Piatra-Neamţ mă pot mândri oriunde în lume"
Adrian Chifu, cel care a realizat legăturile între primăriile din cele două ţări a mulţumit pentru primire şi a explicat care este scopul vizitei de ieri. "Ne putem lăuda, acum, după doi ani, cu un bilanţ pozitiv, deoarece au avut loc numeroase iniţiative comune şi vreau să mulţumesc autorităţilor locale din Piatra-Neamţ cât şi celor din Verbania. Invitaţia a fost de zilele oraşului 21-24 iunie, însă agenda primarului din Verbania este destul de încărcată şi nu a putut să vină în acea perioadă. Eu mi-am propus încă de la începutul mandatului meu de consilier local în Italia să realizăm împreună cât mai multe proiecte şi în primul rând proiecte europene. Cred că din bilanţul celor doi ani de mandat de când am semnat această înfrăţire, singurul scop pe care nu l-am atins sunt tocmai accesarea banilor europeni. Mi-aş dori pe viitor cu noul preşedinte al Consiliului Judeţean să realizăm împreună proiecte de anvergură la nivel european. România este codaşa Europei la acest capitol şi chiar îmi pare rău să pierdem aceşti bani. Cred că oraşul Piatra-Neamţ este un model şi pentru judeţul Neamţ iar învingătorii atât la primăria din Piatra Neamţ cât şi la Consiliul Judeţean vor avea o misiune foarte grea şi vor avea foarte multe lucruri de făcut. Cu oraşul Piatra-Neamţ, vă spun sincer, mă pot mândri oriunde în lume, este un model chiar şi la nivel european. Avem posibilitatea să atragem mai mulţi turişti pentru că avem locuri minunate pe care, din păcate, nu le fructificăm", a declarat consilierul român din Verbania.

SURSA - http://www.realitateamedia.ro/administratie/10491-infrirea-verbania-piatra-neam-la-al-doilea-pas.html

Niciun comentariu:

M-am vaccinat : Pfizer - Prima doza

  Astăzi   m-am vaccinat : Prima doză  #Pfizer  urmând ca peste aproximativ două săptămâni să primesc și cea de-a doua doză. Recomand tuturo...